SlowStop Stalen flexibele bescherming

SlowStop® is Slow→→→→→→ Stopping.

Waarom kiezen mensen voor SlowStop ®

Het kiezen voor een juiste aanrijdbeveiliging is nog een hele keuze. Voor 20 jaar was het een betonnen paal, voor buiten bij een deurstijl, overheaddeur, of gevel bescherming.

De stalen vangrail of geleiderail is uitgevonden in de jaren dertig van de vorige eeuw. Deze is bekend in heel Nederland maar ook ver daar buiten, het is goedkoop, recyclebaar, taai hoge stijfheid en lasbaarheid. Het bewijst zich  al jaren voor Rijkswaterstaat op snelwegen  en secundaire wegen bij Provincies, maar kan dus ook bescherming bieden aan vastgoed, gevels, kantoren, bedrijfshallen, parkeergarages, acculaadstations daar waar veel bewegingen zijn met zware heftrucks, interne transportmiddelen en vrachtwagens.

Ook de populaire toepassing van kunststof (plastic) aanrijdbeveiligingen is niet meer weg te denken bij veel gebruikers.

Waarom dan geen staal meer?

De ervaring van metalen bescherming was lange tijd zeer goed, als het maar lomp zwaar en dik eventueel volgestort met beton blijft dit wel staan was de gedachte. De meeste weten dan ook dat na verloop van tijd het toch krom wordt gereden, ankers worden uit de betonvloer getrokken, de betonvloer raakt beschadigd enz. enz. De impact die een voertuig heeft van welke orde dan ook, de energie moet ergens naar toe. (het is dan ook buigen of barsten).

Toch is het niet eenvoudig om de ervaren facilitair manager, logistieke supply chain verantwoordelijke, side manager architect, studiebureau, of technische dienst ervan te overtuigen dat eigenlijk  staal de meest duurzame en kostbare grondstof is. Het wordt namelijk al eeuwen gebruikt  en weer tot schroot verwerkt en opnieuw geproduceerd.

Wat doet rubber?

Rubber bestaat al ook al eeuwen, is bijzonder sterk, stug kan tegen zware statische belastingen, vergaat niet is recyclebaar en kan tegen hoge druk en stootbelasting en daarmee de energie absorberen die vrijkomt bij een aanrijding.

Wat is nu de kracht van SlowStop® ?

De unieke samenstelling van de 2 belangrijke componenten. SlowStop® heeft namelijk de 2 mechanische eigenschappen van taai, duurzaam en lasbaar staal met een hoge stijfheid, samen met rubber, stug en absorberend tot een geweldig eindproduct geconstrueerd. Hierbij zijn nu de  Stootpaal, of Rampaal, Aanrijdpaal of Botspaal, Veiligheidspaal, Aanrijdbeugel en Kolombeschermer nu flexibel en kantelbaar.

Overtuigd?

Kijk naar de toepassingen op onze site, of bij SlowStop® collega's. Daar vind u tal van speciale flexibele oplossingen waarbij je zelf creatief mee kan denken door de samenstelling van de losse componenten.